Trzy sposoby na pomysłowe wyeksponowanie towarów z wykorzystaniem oświetlenia

Trzy sposoby na pomysłowe wyeksponowanie towarów z wykorzystaniem oświetlenia

Oświetlenie w sklepach, punktach usługowych ma horrendalne znacznie. Oświetlenie sklepu oraz oświetlenie towaru to dwie różne sprawy, chociaż obie finalnie zdecydowanie poprawiają nie tylko wizerunek sklepu, ale również mogą wpływać na osiągane przezeń przychody ze sprzedaży. Zobaczmy, zatem jakie możliwości daje nam rozwój technologii w aspekcie oświetlenia produktów?

Jak dobrze zaplanować oświetlenie w sklepie?

W przypadku przestrzeni użytkowych takich jak sklepy można rozróżnić dwa podstawowe rodzaje oświetlenia, a mianowicie oświetlenie sufitowe i oświetlenie LED punktowe. Ważne jest dobrać rodzaje oświetlenia, aby podkreślało ono nie tyle ściany i podłogi sklepu a oferowane do sprzedaży produkty. Nie jest to prosta sprawa. Właściwe zaplanowanie oświetlenia w sklepach pomaga w zbudowaniu przewagi konkurencyjnej, gdyż dobrze prezentujące się rzeczy przykuwają większą liczbę konsumentów, zwiększając tym samym w klientach chęć zrobienia zakupów. Podstawową zasadą w projektowaniu oświetlenia w sklepie jest dobór odpowiedniej ilości źródeł światła i jej mocy. Błędy na tym etapie budowy oświetlenia w sklepie mogą spowodować niedostateczne doświetlenie towaru. Dobrym sposobem jest stosowanie stonowanych barw na ścianach i meblach przy jednoczesnym zwiększeniu ilości i mocy oświetlenia sufitowego.

Taśmy LED sposobem na ekspozycję towaru na półkach

Dążąc do perfekcyjnego rozplanowania instalacji świetlnej w sklepach, warto wspomóc ekspozycję towarów na półkach poprzez zastosowanie na nich taśm LED. Dobrze rozplanowane taśmy mogą w wielu przypadkach zrezygnować z montażu dużej ilości oświetlenia na suficie. Zasada pokazywania walorów użytkowych produktów jest taka, by światło punktowe, akcentujące było minimum dwa razy większe niż natężenie światła w danym obiekcie użytkowym.

Układ świateł w sklepie w przypadku ekspozycji towaru nie musi być umieszczany na taśmie. Może ono przyjąć formę montowanych do sufitu lamp punktowych, pamiętając jednak o właściwym doborze współczynnika oddawania barw (CRI) oraz temperatury barwowej. CRI powinno mieć wartość minimum 80, gdyż takie światło zapewnia rzeczywisty odbiór barw. Dodatkowo regały piekarnicze, witryny cukiernicze oraz stoiska z serami, warzywami i owocami powinny mieć dobrane światło ciepłe, gdyż ono z kolei poprawia atrakcyjność sprzedawanych produktów.

Lampy wbudowane – dyskretne i funkcjonalne

Lampy wbudowane często montowane są w podwieszanym suficie oraz dodatkowo są uzupełnieniem szaf, witryn i szafek, podobnie jak wspomniane wyżej taśmy LED. W przeciwieństwie do taśm pozwalają one na dyskretne podświetlenie eksponatów, nadając im wyjątkowego charakteru i blasku, co zwiększa zainteresowanie potencjalnych klientów. Ich niekwestionowaną zaletą jest fakt, że eksponując produkt, same pozostają niewidoczne dla klientów.

Ponadczasowe reflektory

Rozpatrując rodzaje oświetlenia, jakie można zamontować by wyeksponować produkty w punktach usługowych i sklepach nie można zapomnieć o reflektorach, które często wykorzystywane są do oświetlania produktów w promocjach, o szczególnych walorach użytkowych. Reflektory używane są zatem do podświetlenia obiektów wystawowych, czy też budowania ekspozycji sklepowych. Dzięki odpowiednio dobranym rodzajom oświetlenia można skutecznie zachęcić klienta do wejścia, zapoznania się z pełną ofertą obiektu handlowego.

Przewiń do góry