Jak zaprojektować dobrą wyspę warzywniczą?

Jak zaprojektować dobrą wyspę warzywniczą?

Odpowiednie stworzenie wyspy z warzywami i owocami w sklepie samoobsługowym ma kluczowe znaczenie zarówno dla obrotów placówki, dla zminimalizowania strat, jak również pomaga klientom odpowiednio szybko znaleźć dokładnie to czego aktualnie poszukują. Z pewnością dział owocowo-warzywny jest jednym z trudniejszych do odpowiedniego zagospodarowania i powodzenie jego sprzedaży w dużej mierze zależy od spostrzegawczości i odpowiednich umiejętności u pracowników. Przyjrzyjmy się jednak wyspie warzywniczej, jak powinna być ona skonstruowana, aby możliwie jak najlepiej spełniać swoją rolę.

Właściwa prezentacja warzyw i owoców

Owoce i warzywa eksponujemy na stoisku pozostawiając je w oryginalnych pojemnikach i skrzynkach, można do tego użyć również koszy lub skrzynek, powinny być jednak średniej głębokości. Istotne jest również ich ustawienie. Powinno się prezentować je pod pewnym kątem, tak aby klient od razu mógł objąć wzrokiem całość. Wyspa warzywnicza będzie więc ustawiona kaskadowo. Pamiętajmy również o układaniu najpowszechniejszych produktów, jak ziemniaki nieco niżej, bo każdy po nie sięgnie, z kolei te, które chcemy sprzedać powinniśmy umieścić na wysokości wzroku przeciętnego klienta, tak aby dodatkowo zainteresować.

Kolorystyka

Na stoisku warzywniczym niezwykle istotna jest zastosowana kolorystyka. Okazuje się, że badania wskazują, że najlepszym kolorem dla skrzynek i tła jest zieleń. Powodów jest kilka. Po pierwsze daje poczucie świeżości i stanowi uzupełnienie liści przy warzywach, które zostały ich pozbawione przed sprzedażą. Jednocześnie zieleń kojarzy nam się ze zdrowiem i ekologią i chętniej sięgamy po tak wyeksponowane produkty.

Ekspozycja

Zadbajmy również o estetykę całego stanowiska. Warto układać obok się warzywa i owoce kontrastujące ze sobą kolorystycznie. Będzie to ciekawsze, lepiej odbierane, a odszukanie tego, czego szukamy łatwiejsze, co z pewnością doceni wielu klientów. Powinniśmy pamiętać, że większość z nas kupuje oczami, a co za tym idzie ułożenie jest bardzo istotne, równo estetycznie poukładane produkty też bardziej zachęcają. Dopilnujmy jednocześnie, aby na bieżąco z ekspozycji znikały produkty gorsze jakościowo, uszkodzone, czy psujące się, gdyż mogłoby to negatywnie wpływać na odbiór całego stoiska.

Przewiń do góry